HODNOCENÍ KVALITY ŠKOL V LIBERECKÉM KRAJI
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Anotace:
- Účastnili jsme se projektu „Hodnocení kvality škol v Libereckém kraji“
- Celkem bylo zapojeno 20 středních škol
- Projekt trval 3 roky, 01/2010 – 01/2013
Tři hlavní aktivity:
- Vstupní hodnocení na základě dotazníkového šetření
- Zavádění standardů kvality podle ISO 9001
- Výstupní hodnocení – dotazníkové šetření (posun po zavedení normy)
Zavádění normy ISO 9001:
- Norma je obecná a dá se aplikovat na jakýkoliv obor, říká, co se má dělat, ale neříká, jak se to má dělat
- Aplikuje se na konkrétní školu, klade důraz na konkrétní odpovědnost zaměstnanců
- Sestavení tzv. „Mapy procesů“
- Zpracování tzv. „Příručky kvality“
- Dokončení příručky, dotazníkové šetření (závěrečné), proškolení interních auditorů
Přínos ISO:
- Provedla se „inventura“ veškeré interní dokumentace školy (aktuálnost)
- Vedení školy snížilo každodenní operativní zásahy – každý ví, co má dělat
- Vedení školy získává ze zavedeného systému informace, které používá pro výroční zprávu a své rozhodování při řízení školy